måndag 18 december 2017

Jennys julkalender - den 18 december

Idag är det dags för ett tips som handlar om matte. Ja, du läste rätt, matte. Det är inte mitt undervisningsämne men då jag trillade över en mycket intressant sida tänkte jag att jag bara måste tipsa om den.

Har du hört talas om Mattecoach? Det är en kostnadsfri läxhjälp som finns på internet. Den vänder sig till elever från åk 6 och uppåt. De som hjälper eleverna är lärarstudenter som läser matte och de får därmed praktisk erfarenhet av att handleda elever via nätet. Superbra, tänker jag. I dagsläget är det studenter från KTH, Linköpings universitet, Göteborgs universitet och Stockholms universitet som hjälper till.

Jag hittade en film som kort berättar om Mattecoach och hur det går till när eleverna får läxhjälp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar