tisdag 9 december 2014

Att få input till det fortsatta arbetet - Webbinarium om läsning

I januari månad tänker jag delta på ett Webbinarium som Sanoma utbildning står bakom. I fokus står bokcirkel och läsning med klasser. Genom den digitala tekniken ges oanade möjligheter. Visst är det häftigt att pedagoger från hela Sverige kan vara med vid en och samma sittning. Allt som behövs är en uppkopplad enhet.


Varför ska jag då delta på detta? Jo, jag har en plan. Tillsammans med skolans bibliotekarie, Marit Hammarland, ska mina ettor under våren få ha boksamtal utifrån Aidan Chambers modell. Att i samband med terminsstarten få input kring en litteraturundervisning som både inspirerar och ger tydliga ramar känns därför väldigt aktuellt. 

Jag kommer under våren att berätta mer om boksamtalen men också om detta webbinarium. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar