måndag 2 oktober 2017

Jag är August-ambassadör!

En spännande höst väntar för min del. Jag är utsedd till August-ambassadör och kommer att bevaka kategorin Årets svenska barn- och ungdomsbok. Det passar mig perfekt, då jag gärna läser böcker inom denna kategori. För dig som följer min blogg innebär det att en hel del av höstens inlägg kommer att handla om August-priset och de nominerade böckerna. Givetvis kommer det att finnas en koppling till hur böckerna kan användas i skolan och i undervisningen. Kanske kommer också någon av böckerna att vara med som bok att samtala om i FB-gruppen Den digitala bokcirkeln. Är du inte med i gruppen Den digitala bokcirkeln får du gärna ansöka om medlemskap. 

Den 23 oktober kommer årets nominerade böcker till August-priset att offentliggöras och jag kommer att vara på plats på Scenkonstmuseet för att bevaka.  Redan nu kan man köpa biljetter till eventet. Biljetter köpes via http://bit.ly/Augustnominering17. Möjlighet finns till rabatterat pris. Välj då biljettyp Augustambassadör och ange rabattkoden amb77. Rabatten är giltig till den 10 oktober men antalet biljetter är begränsat, så först till kvarn!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar