fredag 24 augusti 2018

Hur man aktiverar en pekare på iPad

I mitt förra inlägg skrev jag om hur man kunde göra skärminspelningar på iPad. När man gör skärminspelningar kan det vara bra att ha en pekare som visar var man ska trycka. En sådan finns på din iPad men för att du ska få fram den måste den aktiveras. I det här inlägget visar jag hur du aktiverar den och jag kommer att avsluta med en kort skärminspelning, där jag använder pekaren. På så sätt kan du se hur den fungerar.

Hur får man då fram pekaren? Jo, man går till appen Inställningar (kugghjulet), väljer Allmänt och sen Hjälpmedel (se bild nedan).



Därefter väljer man AssistiveTouch (se bild nedan).



Slutligen aktiverar man AssistiveTouch genom att välja På (se bild nedan).



Nu är din pekare aktiverad och du kommer att se den som en grå fyrkantig ruta. I skärminspelningen nedan visar jag hur man kan använda den när man går igenom en app. 




Har du några frågor är det bara att höra av sig. Lycka till med dina skärminspelningar!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar