måndag 16 december 2019

Jennys julkalender 16 december 2019 - Den digitala bokcirkeln på Instagram

Sedan 2016 finns det en grupp på Facebook som heter Den digitala bokcirkeln. Varje månad (under terminerna) läser medlemmarna en i gruppen framröstad bok och samtalar om denna. Just nu pågår samtalet om Jenny Jägerfelds Mitt storslagna liv

Bokcirkeln startade för att lärare och bibliotekarier skulle få möjlighet att prata om litteratur oberoende av tid och plats. Det gör att den litteratur som väljs är sådan som är tänkt att användas i undervisningen. Ofta röstas ungdomsböcker och böcker för unga vuxna/vuxna fram men då och då läses också en bok klassad för yngre läsare. 

Det senaste året har det kommit önskemål om att också få möjlighet att ha boksamtal på Instagram. Jag tänkte därför testa detta. Jag har aldrig haft boksamtal på Insta men någon gång ska vara den första. Jag hoppas att många vill delta. Så här kommer det att gå till:

1. Den 15 januari inleds samtalet om Ett hastigt rent rop av Siobhan Dowd (utgiven av Atrium förlag). 


2. Samtalet äger rum på mitt Instagram-konto, https://www.instagram.com/jennypawendes/
3. Jag lägger ut frågor i mitt flöde.
4. De som vill vara med i samtalet svarar helt enkelt på frågorna, ställer egna frågor och kommenterar andras svar.  

Blir samtalet bra och många deltar kommer jag att fortsätta ha samtal även på Instagram. För att inte missa någon information får du gärna följa mig redan nu, https://www.instagram.com/jennypawendes/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar