tisdag 31 december 2019

Jennys boktopplistor 2019

Då var det dags att sammanfatta läsningen för år 2019. Jag har försökt bokföra all min läsning i min digitala bokkarta, Jennys läsning 2019. Jag har fått med de flesta titlarna men vet exempelvis att vissa böcker som jag lyssnat på och vissa texter som funnits digitalt inte lagts in.





Totalt kan man hitta 210 titlar i bokkartan. Av dessa är:


  • 25 böcker inom sakprosa
  • 51 böcker inom skönlitteratur för vuxna  
  • 134 barn- och ungdomsböcker
  • 83 böcker från Sverige
  • 80 böcker av manliga författare
  • 130 böcker av kvinnliga författare

Mitt mål att läsa böcker från alla världsdelar har jag lyckats uppnå (om man räknar bort Antarktis). Mycket av min läsning kan räknas till den västerländska sfären med tyngdpunkt på svensk- och engelskspråkig litteratur. 



Några böcker som sticker ut under året tänkte jag också dela med mig av. Håll till godo!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar